RUCH stał się głównym dystrybutorem prasy w Polsce, posiadającym sieć kiosków i punktów sprzedaży w całym kraju. W latach 70. i 80. firma była symbolem dostępu do informacji i kultury.
W najlepszych dla firmy latach 70-tych miała ona ponad 32 tysiące punktów sprzedaży.
ZMIANY PO 1989 roku
Po 1989 roku, w wyniku transformacji ustrojowej, RUCH przeszedł szereg zmian. W 1991 roku powstało Przedsiębiorstwo Kolportażowo-Handlowe RUCH, które w 1991 roku zostało przekształcone w spółkę Skarbu Państwa pod nazwą RUCH S.A. W połowie lat 90-tych ilość kiosków spadła do 27 tysięcy co nadal było imponującym wynikiem.
W 2006 roku firma zadebiutowała na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych, a w 2011 roku została wycofana z giełdy, stając się spółką prywatną.
KONIEC
W listopadzie 2000 roku większościowy pakiet akcji Ruchu dokładnie 65% przejął Orlen, stając się jego głównym udziałowcem. Łącznie Orlen wyłożył na poprawę kondycji Ruchu prawie miliard złotych (950 milionów) co niestety nie poprawiło wyników finansowych spółki RUCH.
W ostatnich latach RUCH zmagał się z poważnymi problemami finansowymi. Spadek sprzedaży prasy tradycyjnej, rosnące koszty operacyjne i konkurencja ze strony nowych mediów doprowadziły do znacznego zmniejszenia liczby punktów sprzedaży. W 2019 roku firma posiadała 1333 kioski, w listopadzie 2023 roku już tylko 130 a rok później roku liczba ta spadła do zaledwie 66 punktów ( w tym tylko 10 saloników).
Wraz z likwidacją kiosków RUCH-u malał zysk Spółki RUCH S.A.
W roku 2023 spółka poniosła stratę netto w wysokości 69 570 000 zł
W roku 2022 spółka poniosła stratę netto w wysokości 86 067 000 zł
W 2023 roku RUCH ogłosił, że do końca kwietnia 2024 roku zaprzestanie dystrybucji prasy do punktów sprzedaży. Decyzja ta była wynikiem kurczenia się rynku prasy tradycyjnej i rosnących kosztów działalności .