Burt Bucharach jest jednym z niekwestionowanych królów muzyki pop, kompozytorem takich niezapomnianych przebojów jak „What’s New Pussycat”, „The Look of Love” i „Raindrops Keep Fallin’ on My Head", laureatem trzech Oscarów, a także wielu Nagród Emmy i Grammy. W aż do bólu szczerej, nieretuszowanej autobiografii opowiada o swoim samotnym dzieciństwie jedynaka, młodzieńczych fascynacjach jazzowych, trudnych początkach kariery, burzliwych i licznych małżeństwach (jego drugą żoną była słynna aktorka Angie Dickinson) i dramatycznym losie autystycznej córki Nikki. Bucharach był przez wiele lat akompaniatorem i przyjacielem Marleny Dietrich, zjeździł z nią cały świat i z jego relacji wyziera nieznany i intrygujący portret tej wielkiej piosenkarki i aktorki. Dowiadujemy się, jakie były powody zerwania Bucharacha z Dionne Warwick i jego wieloletnim współpracownikiem, autorem tekstów Halem Davidem, jak wielkim niewypałem zakończyła się próba występu Whitney Houston na ceremonii rozdania Oscarów w 2000 roku i co sprawiło, że na wiele lat przestał komponować. Bucharach nie boi się przyznać do wielu artystycznych i życiowych porażek i błędów, szczerze pisze o tym, że był niepoprawnym kobieciarzem, a w studiu nagraniowym nieznośnym perfekcjonistą, potrafiącym przez wiele godzin szlifować jedną frazę piosenki i doprowadzającym nieraz do obłędu muzyków i wykonawców. Przy tym wszystkim uważa się jednak za człowieka spełnionego i dziękuje losowi za bogate i ciekawe życie
MIŁOŚĆ I PAMIĘĆ OCALONE Z HOLOCAUSTU.Zawsze patrzy przed siebie: „Przeszłość żyje obok mnie, ale ja nie żyję przeszłością”. Jeśli kocha, to całą sobą: „Ja nie wierzyłam, gdy mówili, że Boga trzeba kochać więcej niż wszystkich. Myślałam zawsze: ja moją mamę kocham więcej niż Boga, więcej niż wszystko”. Miała trzynaście lat, gdy straciła ukochaną matkę na Majdanku, gdzie zostały wywiezione z warszawskiego getta. Była też więźniarką Auschwitz-Birkenau, Ravensbrück oraz Neustadt-Glewe. Przywraca pamięć o tych, których nie pamiętałby już nikt. Odważnie mówi o sprawach, o których zazwyczaj się milczy. Jeden z najmocniejszych od lat głosów z głębi Shoah, niezwykle poruszające świadectwo siły życia, kobiecości i pamięci. W głębokiej i osobistej rozmowie z Moniką Tutak-Goll Halina Birenbaum wspomina swoje dzieciństwo w Warszawie, dojrzewanie w getcie, zamordowanie rodziców, pierwszą miłość w Auschwitz, a także odzyskaną wolność, drogę do Izraela oraz budowanie na nowo państwa i rodziny.Ta przejmująca herstoria – książka pisana z perspektywy kobiecej – to opowieść o sprzecznościach i podobieństwach: o Polsce i Izraelu, o łączeniu macierzyństwa z pisaniem, o wpływie Zagłady na relacje z innymi, o zazdrości i miłości, o lęku przed stratą, o wyzwoleniu z poczucia winy wobec dzieci. A nade wszystko to manifest chęci życia i pojednania – nie tylko między krajami, ale także między ludźmi i rodzinami.Halina Birenbaum (ur. 15 września 1929 r. w Warszawie) – polsko-izraelska pisarka, poetka, tłumaczka. W czasie wojny w getcie warszawskim, a następnie więziona w obozach na Majdanku, Auschwitz-Birkenau, Ravensbrück oraz Neustadt-Glewe. Od 1947 roku mieszka w Izraelu. Autorka książek: Nadzieja umiera ostatnia (1967), Powrót do ziemi praojców (1991), Każdy odzyskany dzień (1998), Wołanie o pamięć (1999), Echa dalekie i bliskie. Spotkania z młodzieżą (2001), Życie każdemu drogie (2005), Ludzie wciąż pytają (2014) i tomów poezji: Nawet gdy się śmieję (1990), Nie o kwiatach (1993), Jak można w słowach (1995) i tomu wierszy zebranych Moje życie zaczęło się od końca (2010).W 1999 r. odznaczona Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. W 2001 r. Polska Rada Chrześcijan i Żydów przyznała Halinie Birenbaum tytuł Człowieka Pojednania, w 2018 r. została Honorową Obywatelką miasta stołecznego Warszawy i Superbohaterką „Wysokich Obcasów”.Monika Tutak-Goll - reporterka, redaktorka i wicenaczelna „Wysokich Obcasów”. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim, gender studies w Instytucie Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk i Polskiej Szkoły Reportażu w Instytucie Reportażu. Od lat zajmuje się tematyką praw kobiet w Polsce.